Alla inlägg under juli 2012

Av Sonja - 27 juli 2012 09:44

Igårkväll var det sommarens sista Trollskoj i parken så då åkte vi ner med barnen. De var inte så intresserade av själva uppträdandet utan hade fullt upp med att hoppa och leka i alla hoppborgar som var uppställda i parken. Stella provade på vattenzorbing oxå. Såg väldigt skojigt ut! :)

Av Sonja - 23 juli 2012 09:43

Så var det måndag igen och min sista semestervecka har börjat. Helgen har susat förbi. Har hälsat på mormor på Skärvstagården, gjort ett besök på Lillasyster och fyndat lite fina kläder, firat min kusin som fyllt 20, grillat och druckit Mojito hos några vänner, tränat, läst och badat på Risön.

Idag verkar det inte vara vidare badväder så det lutar åt ett besök på nya badhuset istället. Kanske en sväng ner på stan, vi får se. Först en hundpromenad.

<3

Av Sonja - 20 juli 2012 23:53

Fick en dag helt för mig själv eftersom Robert och barnen åkte till Härnösand idag. Emsamhet och tystnad kan verkligen vara balsam för själen så den här dagen har varit toppen. (Jag har länge anat att jag förmodligen var eremit i mitt tidigare liv,haha )

Började min ego-dag med en 5 km-runda i joggingspåret innan frukost. När familjen åkte iväg tog jag och hundarna en långpromenad i solen och sedan packade jag badväskan och traskade ner till Risön för att dra av några längder i poolen. Gillar simning mer och mer, kanske något att fortsätta med till hösten, nu när vi har ett nytt badhus i stan och allt?

Efter mitt lilla springa- promenera-simma- triathlon knatade jag in på stan en snabbis. Kikade lite på reorna och köpte med mig sushi hem till middag. Resten av kvällen har spenderats i ryggläge i soffan med en bra bok. Jo ja tackar, ja!

Nu är familjen hemma igen. Robert lirar krigsspel på datorn och barnen sussar sött, trötta efter en massa lek med kusinerna och farfar. :) Jag ska läsa lite till innan det är dags att avsluta den här fredagen.

<3



Av Sonja - 19 juli 2012 22:54

Är helt besatt av Lana Del Reys debutalbum! Så bra!


Av Sonja - 19 juli 2012 22:48

Brorsan och hans curlinglag är bäst i Europa. Kolla in nya designen på deras hemsida och passa på att lämna några uppmuntrande kommentarer till killarna. Snart börjar en ny säsong!

Av Sonja - 19 juli 2012 22:33

Så skönt det är med sol och värme! Till och med jag som egentligen föredrar lite svalare väder har njutit till 100% av denna underbara sommardag. Robert fick ett par extra dagar ledigt den här veckan och tog en rejäl sovmorgon följt av gymbesök så Minna och jag tog en promenad/cykeltur med hundarna i västra skogen innan vi packade badväskan och drog ner till Risön. Sol och bad, glass, avkopplande läsning, 1000 meter simning och lite rödare skinn, tack för det!

Kvällen avslutades med att hämta hem Stella som sovit över hos en kompis och dessutom fika grymt god tårta hos makarna Leiknes. <3

Det tar på krafterna att bada en hel dag. Båda barnen sover sedan en timme tillbaka och jag sitter ensam uppe. Det mina vänner är extremt sällsynt i det här huset som kryllar av nattugglor. :)


Av Sonja - 17 juli 2012 08:25

Min första semestervecka var Stella på ridlägrer och då åkte jag och Minna till min fina vän Monica som har en stuga ute vid havet. Solen lyste varmt och skönt i tre dagar så vi kunde bada, sola, leka på stranden och bara ha det skönt och umgås. Underbart, svensk sommar när den är som bäst! :)

Av Sonja - 17 juli 2012 08:17

Minna gillar verkligen sitt nya rum. Nu har vi äntligen fått upp några boklister på väggen vid hennes säng, visst blev det bra? :)

Välkommen till min blogg


Jag heter Sonja. Här delar jag med mig av dagboksanteckningar och mer eller mindre intressanta inblickar i min vardag som Mamma till Stella och Minna, sambo med Robert och matte till hundarna Anja & Tia och marsvinen Fiona & Marion.

Följ bloggen

Follow on Bloglovin

Instagram

Instagram

Twitter

Translate

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggarkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards